Car Design: Ρήξη ή συμφιλίωση με το παρελθόν;

Το design αυτοκινήτου είχε στηθεί πάνω στο υπάρχον ευρωπαϊκό πολιτιστικό υπόβαθρο. Η ιστορία 100 ετών έχει ήδη δημιουργήσει αισθητικά πρότυπα τα οποία καθορίζουν την κρίση μας την ώρα της επιλογής. Πώς γίνεται και αναπτύσσεται ο κώδικας αξιών πάνω στον οποίο βασίζονται οι καταναλωτικές μας συνήθειες; Ο σχεδιαστής βρίσκεται μπροστά στο δίλημμα: σχεδίαση που βασίζεται στο διαμορφωμένο κώδικα αξιών ή δημιουργία ενός νέου με δημιουργικές ιδέες που φέρει όμως τον κίνδυνο της απόρριψης. Ποιος είναι ο ρόλος της διαφορετικότητας στον παγκόσμιο χάρτη, στη σχεδιαστική κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η κάθε εταιρία ξεχωριστά; Ευρώπη-Ιαπωνία-Αμερική-Κορέα-Κίνα. Ποιο είναι το design που προκρίνουν οι εταιρίες στον χώρο αυτόν, στην προσπάθεια κατάκτησης των παγκόσμιων αγορών; Το πολιτιστικό υπόβαθρο των μεγάλων αγορών επιβάλλει τα σχεδιαστικά πρότυπα στις εταιρίες, οι εταιρίες μπορούν να επιβάλλουν το design που αυτές επιλέγουν; Πολύπλοκες ερωτήσεις που θέλουν απλές απαντήσεις. Μόνο που αυτές έχονται από τον καταναλωτή πολύ αργά…

 

Συμμετέχοντες:
Σωτήριος Κωβός, Σχεδιαστής

Ο Σωτήρης Κωβός είναι σχεδιαστής αυτοκινήτων. Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ίλιον. Αποφοίτησε από το τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και στη συνέχεια σπούδασε στο Βασιλικό Κολλέγιο Τέχνης του Λονδίνου, με υποτροφία από την Μάζντα. Εργάστηκε πρώτα στο Ευρωπαϊκό Σχεδιαστικό Κέντρο της Toyota-Lexus και κατόπιν στην Audi ως υπεύθυνος εξωτερικής σχεδίασης. Έγινε γνωστός για το σχεδιασμό του Toyota Yaris, το οποίο ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2000» σε Ευρώπη και Ιαπωνία και απέσπασε πολλά άλλα βραβεία. Σχεδίασε επίσης το πολυτελές Lexus SC430 καθώς και μία σειρά άλλων αυτοκινήτων κυρίως για την Toyota και Lexus. Σχεδίασε όλη τη σειρά ηλεκτρικών αθτοκινήτων, λεωφορείων και τραμ για τη γαλλική εταιρία «Bollone». Τέλος, δραστηριοποιείται στη σχεδίαση σκούτερ για την ελληνική εταιρεία Nipponia καθώς και άλλων πολλών προϊόντων όπως αγωνιστικά αυτοκίνητα-σκάφη-ποδήλατα και έπιπλα.