Workshops

28 Απριλίου, 2014 ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Πως να διαβάζετε ετικέτες καλλυντικών

Σε αυτό το workshop θα γίνει ανασκόπηση των κυριοτερων συστατικών των καλλυντικών και θα δοθεί στους συμμετέχοντες λίστα εξηγώντας την καθε κατηγορία χημικού που περιεχεται στα καλλυντικά και πώς δρα. Θα δοθούν επίσης και κάποιες εύκολες «συνταγές» παρασκευής καλλυντικών.

Ζωή Κουρνια, Ερευνήτρια Δ, Ίδρυμα Ιατρόβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας
Αθηνών, και Διδάσκουσα Χημεία Κοσμητολογιας, Τμήμα Αισθητικής, ΙΕΚ Κηφισιάς
Κωνσταντίνα Μήτρου, φοιτήτρια Τμήμα αισθητικής ΙΕΚ Κηφισιάς
Δήμητρα Παλόγλου, φοιτήτρια τμήματος αισθητικής , ΙΕΚ Κηφισιάς

Πέμπτη 1 Μαιου 18:00 και 19:00, W2
Σάββατο 3 Μαιου 18:00 και 19:00, W2

E-Textopolis

Στο εργαστήριο Ε-Τextopolis οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν στην έννοια των e-textiles και του Lilypad Arduino δημιουργώντας συλλογικά ένα κέντημα που απεικονίζει τη μορφή του κτηριακού συγκροτήματος της Τεχνόπολης. Στο κέντημα θα προσαρμοστούν αγώγιμη κλωστή, LED φώτα, αισθητήρες φωτός και η πλατφόρμα Arduino Lilypad. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν να παράγουν φως μέσω της πλατφόρμας Arduino και να το ενεργοποιούν μέσω κεντημένων αισθητήρων. Το αποτέλεσμα θα είναι μία εικαστική αναπαράσταση της Τεχνόπολις, που αντιδρά στις εναλλαγές του φωτός.

Άρτεμις Παπαγεωργίου, Αρχιτέκτων/ Εικαστικός πολυμέσων

Πέμπτη 1 Μαϊου: 18:00 Μέρος Α, αίθουσα W1
Παρασκευή 2 Μαϊου: 18:00 Μέρος Β, αίθουσα W1
Αριθμός συμμετεχόντων: 9
(θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)

Πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο: η συμβολή της επιστήμης στη διαλεύκανση εγκλημάτων

Νίκος Σταύρου, Γεωλόγος MSc, Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών ΕΛ.ΑΣ

Πέμπτη 1 Μαϊου: 16:00, W2

Ηχοτοπία πόλεων: Ακούγοντας την ιστορία μιας γειτονιάς

Στόχος του εργαστηρίου είναι να μυήσει τους συμμετέχοντες στην διαδικασία πρόσληψης του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος μέσω του ήχου. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες εισάγονται στην έννοια του ηχοτοπίου και μέσω αυτής στην παρατήρηση και κατανόηση των κοινωνικών και πολιτισμικών νοημάτων που σηματοδοτούν οι ήχοι στον δημόσιο χώρο. Το Γκάζι προσφέρει μια εξαιρετική περίπτωση μελέτης γειτονιάς για το εργαστήριο των ηχοτοπίων πόλεων λόγω των μεγάλων αλλαγών και μεταβολών που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια, τόσο στην σύνθεση των κατοίκων του όσο και την φυσιογνωμία του. Το εργαστήριο διαρθρώνεται σε τρεις φάσεις, με απλοποιημένη τη μεθοδολογία του ερευνητικού προγράμματος «Μαθαίνοντας τον πολιτισμό μέσα από τα ηχοτοπία της πόλης»

Παναγιώτης K. Πούλος, Λέκτορας, Τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μέλος της ερευνητικής ομάδας sonorCities, Ελένη Καλλιμοπούλου, Λέκτορας, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Μέλος της ερευνητικής ομάδας sonorCities, και Άννα-Μαρία Σιχάνη, Υποψήφια Διδάκτορας, Τμήμα Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Επιστημονική συνεργάτης, Ακαδημία Αθηνών, DARIAH.

Παρασκευή 2 Μαΐου: 16:00, αίθουσα W2
Σάββατο 3 Μαΐου: 16:00, αίθουσα W2
Αριθμός συμμετεχόντων: 8
(θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)

Το facebook του εγκεφάλου: δίκτυα και συμπεριφορά

Πώς τα εγκεφαλικά κυκλώματα είναι “linked” με τη συμπεριφορά μας;
Πώς τα κύτταρα γίνονται “connected” όταν μαθαίνουμε κάτι;
Ποια συμπεριφορά κάνει “follow” συγκεκριμένα δίκτυα του εγκεφάλου;

Μέσα από αυτό το διαδραστικό workshop θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα που σχετίζονται με τη σχέση εγκεφαλικών κυκλωμάτων και της συμπεριφοράς μας. Οι συμμετέχοντες στο workshop θα έχουν τη δυνατότητα να έχουν ενεργητικό ρόλο τόσο στο πώς γίνεται η ενεργοποιήση διακριτών εγκεφαλικών κυκλωμάτων που εμπλέκονται σε συγκεκριμένες συμπεριφορές όπως αντίληψη, αναγνώριση συναισθήματος, μνήμη, μάθηση, αλλά και στο ποιες είναι οι πιο σύγχρονες μέθοδοι για τη μελέτη των βιολογικών βάσεων της συμπεριφοράς.

Ελένη Κονσολάκη, Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και Χαράλαμπος Σιγάλας, Μεταδιδακτορικός Ερευνητής, Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών

Παρασκευή 2 Μαϊου: 17:00 αίθουσα W1

6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

O Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής είναι μια εκδήλωση για την επιστήμη, την τεχνολογία και την εκπαίδευση. Φέρνει σε επαφή μαθητές και καθηγητές από όλη τη χώρα με σκοπό να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και την δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων.
Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ομάδες με σκοπό να συμμετάσχουν σε αυτό το διαγωνισμό. Οι προκλήσεις του διαγωνισμού είναι διαφορετικές για ομάδες μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου. Οι συμμετέχουσες ομάδες πρέπει να δημιουργήσουν, σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα ρομπότ μοντέλο που να μοιάζει και να συμπεριφέρεται σαν έναν ανθρώπινο αθλητή με σκοπό τη επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος.
Οι νικήτριες ομάδες του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, θα λάβουν μέρος στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής (που φέτος θα διεξαχθεί στην Ρωσία), όπου θα διαγωνιστούν με ομάδες από όλο τον κόσμο!

Θεοδωρόπουλος Στέφανος, Μηχανολόγος μηχανικός MSc, υπεύθυνος τμήματος Ρομποτικής Διερευνητικής Μάθησης, Διερευνητική Μάθηση

Παρασκευή 2 Μαϊου: 18:00, αίθουσα W2

Η Θεραπεία και η Φροντίδα στη νόσο Alzheimer

Το workshop θα περιλαμβάνει:
Προβολή εκπαιδευτικής ταινίας (35 λεπτών) που περιγράφει την επιδημιολογία, την ταξινόμηση των ανοϊκών διαταραχών, τη διαφορική διάγνωση, τα συμπτώματα και τους διάφορους τύπους θεραπειών (φαρμακευτικές και μη παρεμβάσεις).
Προγράμματα νοητικής ενδυνάμωσης (BRAIN STIMULATION-COGNITIVE ENHANCEMENT PROGRAM/ εισηγητής κ. Ανδρέας Α. Σόλιας). Στοχεύουν στην ανάδυση των υγιών νοητικών εφεδρειών του πάσχοντος, στη διατήρηση των ψυχονοητικών ικανοτήτων του και στην ολιστική βελτίωση της ψυχο-κοινωνικής συναλλαγής του.
Συνεδρίες Ομαδικής Ψυχοθεραπείας της Γηριατρικής Κατάθλιψης συγγενών και φροντιστών (Γνωστική-Συμπεριφοριστική Κατεύθυνση: εισηγήτρια κ. Μάντω Γ. Καραμπέρη). Εξοικείωση με το φαύλο κύκλο της κατάθλιψης και τεχνικές διαχείρισης στρεσσογόνων γεγονότων ζωής που επιδρούν στο συναισθηματικό κόσμο συγγενών και φροντιστών των ασθενών με νόσο Alzheimer.

Δρ. Νίκος Ε. Δέγλερης, Νευρολόγος-Ψυχίατρος, Δ/νής ΨυχοΓηριατρικής Υπηρεσίας Πειραιά, Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών, Assistant Etr. Παν/μίου Paris V , τ. Λέκτορος Παν/μίου Ιωαννίνων, Μέλος Δ.Σ. Συνδέσμου Υποτρόφων ΩΝΑΣΕΙΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ
Ανδρέας Σόλιας, Κοινωνικός Λειτουργός, M.Sc. Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών, Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου ΙΛΙΟΥ
Μάντω Καραμπέρη, Κλινική Ψυχολόγος, Ιατρείο Ψυχοθεραπείας Πειραιά
Συντονισμός-Εισαγωγή: Δρ. Νίκος Ε. Δέγλερης

Σάββατο 3 Μαϊου: 16:00, αίθουσα W1

Κάνοντας το μάθημα παιχνίδι (Gamification)

Ο πιο γρήγορος δρόμος για να μάθει κανείς κάτι είναι μέσα από την χαρά και το παιχνίδι. Χρησιμοποιώντας τεχνικές από τα παιχνίδια στην διδασκαλία εξασφαλίζουμε μεγαλύτερη διάδραση και συμμετοχή από τους μαθητές. Πώς όμως μπορεί κανείς να εντάξει το παιχνίδι μέσα στο μάθημα; Και τι ρόλο μπορούν να παίξουν τα ψηφιακά μέσα με τα οποία πλέον τα παιδιά μεγαλώνουν, μέσα στην σχολική αίθουσα;
Ο εξαιρετικά ταλαντούχος Cliff Parry που ζει και διδάσκει στην Ελλάδα από το 1986 και η Σοφία Παπαδημητρίου, ειδική στην χρήση ψηφιακών μέσων στην εκπαίδευση, μιλάνε για την παιχνιδοποίηση μέσα στην τάξη. Παράλληλα, παρουσιάζεται το πρόγραμμα Πράσινοι Πράκτορες, από την Άννα Χριστοδούλου και την Γιούλη Κυριαζή, ένα καινοτόμο πρόγραμμα για την εξοικονόμηση της ενέργειας στα σχολεία που συνδυάζει τις παραπάνω τεχνικές και εφαρμόστηκε φέτος πιλοτικά σε έξι δημοτικά σχολεία της Αθήνας.

Cliff Parry, Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος, Βρετανικό Συμβούλιο Ελλάδας, Σοφία Παπαδημητρίου, Υπεύθυνη Ψηφιακών και Κοινωνικών Μέσων, Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευματων, Άννα Χριστοδούλου, Υπεύθυνη Προγράμματος Πράσινων Πρακτόρων, SciCo Project Leader, και Κυριαζή Γιούλη, Βιολόγος, Υποψήφια Διδάκτωρ, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Υπεύθυνη Εκπαίδευσης για την Αειφορία για την SciCo

Σάββατο 3 Μαϊου: 18:00, αίθουσα W1